SİSSOYLU ÇAĞLARIN KAHRAMANI- BRANDON SANDERSON || YORUM & ALINTILAR BRANDON SANDERSON 28'İ

4/06/2016 , BY Mosepati -
 





Kitap: Sissoylu Çağların Kahramanı
Orijinal Adı: Mistborn: The Hero Of Ages
Yazar: Brandon Sanderson
Yayınevi: Akılçelen Kitaplar

Çeviri: Utku Tönel
Yayın Tarihi: 2016
Sayfa Sayısı: 551

Tür: Epic Fantasy, High Fantasy, Fantasy

 Son İmparatorluk'u yıkmak için Lord Hükümdar'ı öldürmek gerekliydi… Acaba bu bir hata mıydı? Dört bir yanı saran ölümcül sislerin, giderek artan kesif kül yağışlarının ve asla olmadığı kadar şiddetli bir şekilde yaşanan depremlerin yeniden ortaya çıkmasının ardından, Vin ve Elend Lord Hükümdar'ı öldürmenin iyi bir fikir olduğundan artık o kadar da emin değiller. Çok uzun zaman önce, dünyayı yaratan iki ana varlıktan biri olan Harap'a her şeyi yok etmesini mümkün kılacak nihai bir güç vadedilmişti. Oyuna gelen Vin Harap'ın Miraç Kuyusu'ndan kurtulmasına neden olmuştu ve şimdi, Harap bu gücü kullanmaya niyetli. Sissoylu üçlemesinin son kitabı, ilk iki cildin muştuladığı her şey sunuyor okuyucusuna. Kökleri dizinin önceki kitaplarında bulunan bağlantılar netleşiyor, sık sık rastladığımız gizemler birer birer aydınlığa kavuşuyor ve taşlar âdeta tek tek oturuyor yerlerine. Bütün bunlar yetmezmiş gibi, Çağların Kahramanı nefes kesici sürprizlere gebe. Çağların Kahramanı, bugüne kadar benzerini okumadığınız özgünlükte ve cesurca kaleme alınmış bir final kitabı.

(Tanıtım Bülteni)




Dilimize Akılçelen Kitaplar tarafından kazandırılmış bu seri Goodreads'te çok güzel puanlar almış. Çağların Kahramanı 4,44 gibi bir puana sahip.

Sis, kül, metal güçlerle bezeli Lord Hükümdar'ın ölürken söylediği sözleri Kuşatma'nın sonunda ortaya çıkan Harap'ı  görünce anlıyoruz.  Kitap boyunca soluksuz okudum ve bu seri hakkında konuşurken hızlı hızlı heyecanlı konuşmamak, coşkulu el kol hareketleri yapmamak elimde değil. Bana kitap tavsiyesinde bulunur musun diye soranlara bu seriyi de araya sıkıştırmadan edemiyorum. Kitapları bitirmiş olsam da o dünyadan bir türlü kopamadım, hele Kelsier... Yazar öyle müthiş, güçlü, karizmatik bir karakter oluşturmuş ki  ne kahramanlarımız ağızlarından düşürebildi ne de ben etkisinden kurtulabildim. Kurgu çok derin, düğümleri çözmeye çalışmak çok zevkli. Kendini tekrar etmeyen, şaşırtıcı, akıcı bir anlatıma sahip. Kuşatma bittiğinde aklıma iki soru kalmıştı onlar da bu kitapta cevaplanmış oldu.

Sazed, Breeze, Marsh, İnsan, TeenSoon, Spook ve Kelsier... Hepsi hikayede öneme sahip ve okurken gözümde canlandırmaktan, eğlenceli diyaloglarını ve atışmalarını okumaktan hoşlandığım karakterler. Aslında açıklamak istediğim o kadar çok şey var ki. Ama okurken sürprizlerle karşılaşmak sizin açınızdan tadına doyulmaz bir keyif olacak.

Elend ve Vin'e hiç değinmedim çünkü onların akış içerisindeki olaya müdahil olmaları, değişimleri çok hoşuma gitmedi. Armut piş ağzıma düş oldu daha çok. Benim için tek karakter Kelsier.

Kelsier'in adını okumamla zihnimde çeşitli senaryolar oluşturdum ancak okuduklarım beklentilerimi çok aştı. Hiç hazırlıklı değildim, ne okuduklarıma ne bitişine. Sonunda çok şaşıracaksınız, buruk hissedeceksiniz. Son cümleyi okumamla birlikte kitabın, serinin bitmiş olduğunu idrak edebildim. Sevmediğim karakterler için bile üzüntü duydum. Bradon Sanderson'ın özgün dünyalar oluşturma yeteneğine sahip olması hayran olunası. Bir de aynı anda farklı serileri yazabiliyor! 4. Kitapta farklı zaman ve farklı karakterler olacak ancak ayı şekilde bayılarak okuyacağımı biliyorum.


Bölüm başlarındaki ön deyişleri benim gibi okumayan bir okur iseniz okumanızı tavsiye ederim. Yazar kitabı yazmayı bitirdiğinde özenli şekilde bu bölümleri kaleme alıyormuş, kaçırılmaması gereken önemli noktalara sahipler.

Puan kırmayacağım ancak okuma sürecinde gözümü tırmalayan, canımı sıkan konu; yazım ve imla yanlışlıkları. O kadar fazlaydı ki. Diyalog içerisinde hatta ortamda olmayan kişilerin isimleri geçiyordu, bazen yüklem vs eksikti, sık sık noktalama hataları vardı. Tam heyecanın doruk yaptığı anda 'bu ne alaka ' deyip kopukluk yaşadım. Çevirmen değişikliğinden kaynaklı bazı terimler değişmiş olabilir mi diye de düşündüm. Spook? Karakterin adını değiştirmek? Bunun gibi bir örnek bir yayınevinde görmüştüm önceden ancak sevdiğim bir seride karşılaşmayı istemezdim. Sonraki baskıda yayınevi bu durumu telafi edecekmiş ama.

Alıntılar:

" Kehanet sözcükleri kesindi, diye düşündü. Kahraman'ın... Kahraman'ın geleceğin dünyasını kollarında taşıyacağını söylüyorlardı.
Omuzlarında değil. Ellerinde değil. Kollarında.
Unutulmuş tanrılar adına!"

***

"Kehanetler hiçbir zaman cinsiyet belirtmemişti, diye düşündü. Böylelikle bir adamdan ya da kadından bahsediyor olabileceklerini düşündük. Yoksa... Ne biri ne de öbürü olan bir Kahraman'dan bahsettikleri için miydi?"

***

"Benimle oyun oynadığını ileri sürüyorsun, çocuğum, dedi. Ama asıl oyuna gelen sensin. Size merhamet eden koloslar güçlerini benim elimden alıyorlar. Sonucunda benim işime yaramayacak olsa onlara hükmetmene izin vereceğimi mi sanıyorsun?"

***

"Kanımca inanç, yalnızca güzel zamanlar ve parlak günler için değildir. Başarısızlıktan sonra ona sahip çıkmazsan inancın, imanın ne anlamı olur ki?"

Puan:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder