AKIL ÇIKMAZI (MARA DYER, #3) - MICHELLE HODKIN || YORUM & ALINTILAR

3/19/2016 , BY Mosepati -





Kitap: Akıl Çıkmazı
Orijinal Adı: The Retribution Of  Mara Dyer
Yazar: Michelle Hodkin
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Çeviri: Dilan Toplu
Yayın Tarihi: 2016
Sayfa Sayısı: 459

Tür: Young Adul, Paranormal, Mystery, Fantatasy, Romance


Mara Dyer kendisine söylenen yalanların ardında daha fazlası olduğuna inanıyordu. Ve haklıydı. Gerçeğin peşinden giderken yolun sonunda ne bulacağını düşünmekten kendini alamıyordu. Ama bundan vazgeçmeliydi. İntikam için daha ne kadar ileri gitmesi gerektiğini bilmiyordu. Yakında öğrenecekti. Sadakat ihanete, suçluluk masumiyete dönüşürken Mara Dyer'ın hikâyesinin nefes kesici sonunda kader ile şans çatışıyor… Yüzleşme zamanı geldi.

"Yazar tutkulu bir aşk hikâyesiyle doğaüstü gizemi harmanlayarak okurları sürprizden sürprize sürüklüyor."
-Booklist

"Hodkin'in zekice kurgulanmış romanı okurun zihnini zorlayarak son sayfasına kadar onu esir alıyor, kaosa ve meraka sürükleyip büyülüyor."
-Voya-

"Hodkin'in ustaca kullandığı belirsizlik teması hikâyedeki gerilimi artırıyor; buna yalnızca psikolojik olasılıklar değil, anlatımdaki muğlaklıklar da dahil. Bu bir gerçek delilik hikâyesi mi, doğaüstü bir öykü mü yoksa bir gizem mi? Okuyucular kitabın gerilim dolu sonuna kadar beklemek zorunda kalacaklar."
-Kirkus Reviews-

"Eski usul romantik sahnelerin günümüz gençliğini etkileyemeyeceğini sananlar çok yanılıyor. Kitapta hikâyesi anlatılan çocuk, okurları çok ağlatacak. Karakterler son derece gerçekçi, doğaüstü hikâyesi ise büyüleyici…"
-School Library Journal-

"Ürpertici, sürükleyici, bağımlılık yapan ve şaşırtıcı şekilde romantik bir roman... Mara'nın hikâyesi son derece güzel ve karmaşık... Hodkin gençlik romansını tamamen kendine has bir biçimde yorumlamış."
-Romantic Times-
(Tanıtım Bülteni)


Sevdiğimiz biten serilerin ardından yaşadığımız burukluk vardır. Daha devam etmeliydi ya da böyle bir final yakışmıyor, deriz. Ancak ben Mara Dyer serisi için böyle bir şey söylemeyip gayet olumlu cümleler kuracağım. İlk kitaplarını soluksuz okumuş, fazlasıyla gizemli olaylarla karşılaşıp ters köşeye yakalanmış biri olarak, Akıl Çıkmazı kitabında asla hüsrana uğramadım ve hak ettiği finali okudum.

Gelelim kitabımıza. Ben Noah'ın ölmediğini biliyordum, herkes biliyordu, Mara hiç inanmamıştı zaten. Ancak okuyanların yorumlarına şöyle bir göz attığımda çoğunun puan kırma nedeni Noah'ın kitapta başlarda görünmemesi, bu yüzden sıkılmış gibi görünüyorlar. Bana öyle gelmedi. Bu bir final kitabı olduğundan yazarın okurun aklında hiç bir soru işaretini cevapsız bırakmaması gerekiyordu. Serinin ilk başından beri bizi gerginlikten hop oturup hop kalkmamız için ördüğü ağlar, açtığı parantezler kapatılmalı ki biz kitabın kapağını kapattığımızda memnun olalım. Amaç Noah'ın görünmesi değil, buraya takılmaması gerek. Zaten Mara Dyer'dan bahsediyoruz, kurgunun saklanmış kısımları birkaç cümle ile anlatılamaz.


Gerildiğim, heyecanlandığım kısımlar bolca oldu. Aynalarda kendiyle konuşması, zihninde eşlik eden ses, büyükannesi... Bunlar hikayeye renk katmış, bir an olsun sıkıldığınızı hissettiğinizde canlanmanızı sağlayacak unsurlar. - ki sıkılmadım-

Ben yazarın üslubunu zaten seven biriyim. Bu türü de seviyorum. Eğer bu türde bu şekilde başarılı yazılmış bir kitap görüyorsam eğer beğenimi anlatmaktan geri duramıyorum. Final için de biraz ucu açık ama gayet içe sinen ve serinin hakkını veren bir kitap.

İlk iki kitapla ilgili hatırladığım bir şey olmadığı içim kimi sayfalarda yazarın anlatmak istediğini anlamadım, kişileri tanıyamadım. Ama bu pürüz benden kaynaklı ve asla puan kırdırma nedeni değil. Bunu da en kısa zamanda seriyi ilk kitaptan başlayarak, şöyle bir gözden geçirmeyi ve bu yorumu da güncelleyerek seriyi yorumlamayı planlıyorum ve telafi etmeyi düşünüyorum.



ALINTILAR

"Noah Shaw'dan ayrılamazsan onu sevginle tüketeceksin. Buna ister kader de, ister şans. Tesadüf  ya da talih. Ama bu binlerce gece, binlerce rüyamda onun binlerce farklı şekilde öldüğünü gördüm. Ve buna engel olabilecek tek kişi sensin."


"Mara'nın öpücükleri dilimde şeker, kanımda şampanyaydı sanki. Onun tadında, kokusunda, sesinde kaybolmak istiyordum. Mara'nın vücudu bir güç kaynağı gibiydi. Bugüne kadar hep kovaladığım ve yakalama şerefine ancak erişebildiğim bir zirve."


"Seni seviyorum. Bugün. Bu gece. Yarın. Sonsuza dek. Bin defa dünyaya gelsem, hepsinde sana ait olurdum. Bin tane hayatım olsa her birinde seni benim yapardım."


"Sen istesen de istemesen de bu dünyayı değiştireceksin çocuğum. İnsanların çoğu; kum tanecikleri gibidir. Hayatlarının yarattığı etki, yıllar içerisinde dalgalar tarafından süpürülür gider."


"Sen ateş gibisin, değdiğin her şeyi yakıyorsun. Eğer bunu kontrol edebilir, yönlendirebilirsen ışık olursun ama oluşacak gölgeye de engel olamazsın."


"Bir kıza tek bir sözcükle, bir bakışla, bir dokunuşla neler yapabileceğimi biliyor ve hepsini ona yapmak istiyordum."


"Noah, sonsuza kadar yaşayabilmek ve başkalarının da yaşamasına yardım edebilmek gibi bir yeteneğe sahip olmasına rağmen ölmek dışında bir şey istememekle lanetlenmişti. Öte yandan sen, Mara, sevdiklerini koruyabilme yeteneği ile taçlandırıldın ama bunu, onlara ve başkalarına zarar vermeden yapamıyorsun. İnsanları öldürebilirsin ama cezalandırman da gerekiyor."


"Huzuru değil tutkuyu bul. Uğruna yaşamak isteyeceğin bir şeyden daha çok ölmek isteyeceğin bir şey bul."


"Beni tarafsız bir gözle göremiyorsun çünkü bana aşıksın."


"Mara, Gölge arketipinin vücut bulmuş hali. Yıkıcı, kendine ve başkalarına zarar veren bir tür. Freud'un ölüm içgüdüsünü temsil ediyor o."

Puan:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder