ELEANOR PARK- RAİNBOW ROWELL || YORUM

1/20/2016 , BY Mosepati -





Kitap: Eleanor Park
Orijinal Adı: Eleanor Park
Yazar: Rainbow Rowell
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Çeviri: Müge Kocaman Özçelik
Yayın Tarihi: Ekim 2015
Sayfa Sayısı: 356
Tür: YA, Romance, Fiction


İki uyumsuz insan Sıradışı bir aşk
Eleanor
Kızıl saçlar, tuhaf giysiler. Park başını çevirene kadar onun arkasında duran; o uyanana kadar yanında uzanan; diğer herkesi daha soluk, daha sıradan ve yetersiz gösteren… Eleanor.

Park
Bir şarkıyı ona dinletmeden Eleanor'un seveceğini bilen; o sonunu anlatmadan esprilerine gülen; göğsünde, tam boğazının altında, Eleanor'u ona verdiği sözleri tutmaya itecek bir yere sahip olan… Park. İlk aşkın sonsuza dek sürmeyeceğini bilecek kadar zeki ama bunu deneyecek kadar cesur ve umutsuz, on altı yaşındaki iki talihsiz âşığın bir okul yılı boyunca süren hikâyesi. Eleanor, Park'la karşılaştığında siz de ilk aşkınızı ve nasıl da büyülendiğinizi hatırlayacaksınız...

"Eleanor&Park, genç olup bir kıza aşık olmanın ötesinde, genç olup bir kitaba âşık olma hissini de hatırlattı bana."
-John Green, Aynı Yıldızın Altında'nın yazarı-

"Komik, umut dolu, biraz küfürbaz, seksi ve hüzünlü… Bu tatlı aşk hikâyesi hem gençleri hem de yetişkinleri etkileyecek."
-Kirkus Reviews-

"Bu çekici, zeki ve naif hikâye gerçek aşkla dopdolu. Okurlar Eleanor&Park'a hayran kalacak."
-Gayle Forman, Eğer Yaşarsam'ın yazarı-

"Birbirini gerçekten çok seven ve mutluluklarının önüne çıkan her türlü zorluğu atlatabileceklerine inanan iki gence dair bu roman tam bir cevher."
-Caley Anderson-

"Rowell hikâye boyunca okuyucuyu sürekli şaşırtıyor ve aydınlık ile karanlığı son sayfaya kadar dengede tutuyor."
-Publishers Weekly-

"Eleanor ile Park'ın saf, çekingen fakat giderek olgunlaşan ilişkisi hem nefes kesici hem de yürek burkucu."
-Booklist-

"Eleanor & Park aşk ve dışlananlar hakkında nefes nefese okuyacağınız bir roman."
-Stephanie Perkins-

"Sevimli, cesur ve etkileyici…Rainbow Rowell aykırı iki âşığın unutulmaz öyküsünü kaleme almış.Yazarın ilk romanı kalbinize girip orada kalmanın bir yolunu bulacak."
-Courtney Summers-
(Tanıtım Bülteni)






Eleanor Park daha yayın hakları alındığında merakla beklenen bir kitaptı. Pegasus'un fuar döneminde ciltli çıkardığı kitabı genel olarak herkesin sevdiğini görmüştüm ancak okumak konusunda aceleci davranmadım.

Genel olarak ben Young Adult kitapların benzer olduğunu düşünüyorum. Ve bu yüzden neler olacağını tahmin ettiğim için benim açımdan okumak pek zevkli olmuyor.

Kitap 80'li yıllarda geçiyor. - ama benim bu konuda genel kültürüm yok :( Müzikler, çizgi romanlar, renkli giyim kuşam.. Eleanor;  kitaplarda okumaya alışık olduğumuz gibi sarışın, mavi gözlü süper güzel bir kız değil. Yanlış hatırlamıyorsam İskoç'tu. Turuncu saçları, kilolu vücudu olan, dikkat çekici ama tuhaf giyinen bir kız. İnsanların dış görünüşüne bakarak ondan uzak durduğu bir kız. Park ise kulağında kulaklıkları çok sevdiği çizgi romanları okumaktan zevk alan Asyalı bir çocuk.

İkisinin yolu bir okul otobüsünde kesişiyor. Açıkçası kitabı kafamda kategorileştirirken koskoca bir KLİŞE kelimesi canlansa da kitaba karşı da bir nefretim yok. Hem sevdim hem sevmedim. Eleanor ve Park'ın birbirlerine karşı hazırlıksız oldukları duygularının başlangıcı, şaşkınlıkları, masumlukları okumak beni fazlasıyla gülümsetti. İlk aşkın saf haliydi. Yazar bunu gerçekten güzel anlatmış. Eleanor'a yazılmış notların sahibini öğrenince sinirlerim tepeme çıktı. O yazıların çirkinliği...


Ben neden bilmiyorum kitabın bir serinin ilk kitabı olduğunu zannediyordum. Kitabın o son cümlesi yarım bırakılıp sonraki kitapta devamı gelecekmiş gibi bitiyor. Ancak Goodreads'te gördüğüme göre tek kitapmış.

Kitap hemen bitirilebilecek çerezlik bir kitap. Okumasanız bir şeyler kaybeder misiniz? Benim bu konuda zihnim ikiye ayrılmış durumda. Yani şu an hiçbir şey karar veremedim :) Ama çoğu kişi kapağın güzel oluşundan ve kitabın ciltli oluşundan dolayı kitabı alacak diye tahmin ediyorum.


Puan:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder