BUZ- KAREN MARIE MONING( FEVER # 6) || YORUM& ALINTILAR

1/29/2016 , BY Mosepati -


Kitap: Buz
Orijinal Adı: Iced
Yazar: Karen Marie Moning
Yayınevi: Artemis Yayınları
Çeviri: Can Besen
Yayın Tarihi: Kasım 2015
Sayfa Sayısı: 559
Tür: Urban Fantasy, Fantasy, Romance, Paranormal Romance

MacKayla Lane yıllarca Karanlık Fae'ye karşı savaştı. Ancak savaşma sırası artık cesur Dani "Mega" O'Malley'de. Dani şimdiye kadar hep kendi kurallarıyla oynadı. Ne var ki devir değişti ve Dani'nin en büyük kuralı, hayatta kalmak için ne gerekiyorsa yapmak! Ender görülen yeteneklere ve gücü tartışılmaz Işık Kılıcı'na sahip olan Dani, kendini Unseelie'lere karşı koruyabilecek az sayıda insandan biri. Yine de beklenmedik bir şekilde buza hapsolan insanlarla çevrili bu yeni dünyada kendini koruyabilecek mi?

Dublin'in en baştan çıkarıcı gece kulübü buzlarla örtülünce, Dani'nin kaderi, kulübün ölümsüz sahibi Ryodan'ın insafına kalacak. Dani bir yandan kurşunlardan, sivri dişlerden ve yumruklardan kaçarken bir yandan da korkunç pazarlıkların ortasına düşüp sevgili Dublin'ini kurtarmak için çaresiz iş birlikleri yapmak zorunda. Yoksa tüm şehri buz gibi bir son bekliyor.

"Mükemmel bir hikâye. Zeki, cesur ve dokunaklı bir başarı."
-Kirkus Reviews-

(Tanıtım Bülteninden)





Gölge Ateşi biterken kafamda tüm soruların cevaplanıp bittiği bir kitap olmamıştı, bu yüzdendir ki hem cevaplarımızı alalım hem de Barrons- Mac ikilisini okuyalım hasret giderelim diye sevindik ama gerçekten öyle olacak mı?

Kitapta sadece Mac' ın adı geçiyor. Dani anlatıcı, sevdim mi bilmiyorum. Kendine güveni çok fazla belki kibirli denebilecek düzeyde karaktere sahip. 14 yaşında olmasına rağmen yazar Ryodan ile arasında bir şeyler olabilecek şekilde yazmış.

Kitap hakkında bir şeyler söylemem  gerekirse zaman olarak 5. kitabın sonunda devam ediyor.  Sinsar Dub meselesiyle birlikte dünya allak bullak oluyor dolayısıyla Dublin sokakları berbat
halde. Dani insanların haber alabilmesi için gazete basıyor, yiyecek yardımında falan bulunuyor. Yine de kitabı çok fazla anlatma taraftarı değilim. Ancak şunu söyleyeyim beni pek tatmin etmedi. Önceki kitaplarla karşılaştırırsam okurken heyecanlanmadım, gizem yoktu, olaylar uzatılmış hissi verdi bana, okuduktan sonra elime bir şey geçmedi. Kırağı Kral'ı sık sık 'Buzağı Kısrağı' ya da 'Kısrak Kralı' diye okudum. Böyle saçma bir şeydi.

"Haftada üç kez çıkarttığım, Dani Daily isminde bir gazetem var. Bazen büyük bir olay olunca özel baskı yapıyorum. Postaneden gelen mesajlara bakıyorum, genelde öldürülmesi zor Fae ile sorun yaşayanlar iletişime geçiyor. Ben de gidip günü kurtarıyorum! İşimi ciddiye alıyorum, geceleri sokaklarda devriye gezen Müfettiş Jayne ve Muhafızları gibiyim. Dublin'in bana ihtiyacı var. Şehri yüzüstü bırakamam. "

***

"Kendini beğenmiş birine dönüşmeye başlamıştım. Böylesi bir durum, dikkat etmezseniz tehlikeli olabilir. Ayrıca sıkılmıştım. Her zaman en iyi ve en hızlı olmak çok eğlenceli değil."

***

"Tabii ki var. Bilgelik. Sağduyu. Dövüşmeye değer bir savaş ile ergenlik hormonlarıyla kasım kasım kasılmak arasındaki farkı anlayabilmek."


Beklentim çok fazlaydı, hayal kırıklığına uğradım. Kitabı akıcı bulamadım. Ayrıca bazı yönlerden bana serinin önceki kitaplarını anımsattı. Mesela Dani'nin Ryodan'a yardım etmek zorunda kalması, yine Mac da olduğu gibi iki erkek arasında kalıp biri tarafından aşırı sahiplenmesi..Ryodan'ın düşüncelerini dışa vurmaması, gizemli oluşu... Karen'in yazdığı bütün kitapları alır okurum düşüncesinde olsam da sanırım ben Mac- Barrons için yarattığı evreni, karakterleri, diyalogları daha çok sevmiştim. Özlem duydum.  Bu kitap daha çok bir kopya gibi geldi bana. Umarım, diğer kitapları daha çok severim. Umarım.

Kimse bir Jericho Barrons değildir gözümde :)

Serinin çıkmış ya da çıkacak devam kitapları:

* Burned ( Fever #7)
* Feverborn ( Fever #8)
* Feversong ( Fever #9)
* Untitled ( Fever #10)

Puan:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder