KAHİN- GÜNAY GAFUR || YORUM

12/28/2015 , BY Mosepati -



Kitap: Kahin
Yazar: Günay Gafur
Yayınevi: Fantastik Kitap
Yayın Tarihi: Kasım 2015
Sayfa Sayısı:752
Tür: Gerilim

Gelecekten haberler veren bir yabancı… Fizik ile metafizik arasında yüzlerce yıldır süregelen savaş, ölüm ve karanlık kokan dizelerde son bulan şiirsel bulmacalar… Kuantum fiziği, gizemli parçacıklar ve peş peşe yaşanan esrarengiz ölümler… Her şey bir e-mail ile başladı. Ürkütücü bir oyundan ve dakikalar sonra olacaklardan bahseden gizemli, esrarengiz cümleler.. Bu, Kâhin’in ilk mesajıydı ya da ilk kehaneti… Tıpkı sonraki günlerde gerçekleşecek diğer kehanetler gibi…                                                                                                                         Gerçekliğin kıyısında gezinilen ürkütücü bir yolculuk…                                                                                                                      Aklın sınırlarını zorlayan kusursuz bir plan, ürkütücü bir oyundan ve dakikalar sonra olacaklardan bahseden eşsiz bir kurgu…
(Tanıtım Bülteni)


Kahin, yukarıda da belirttiğim gibi küçük puntolarla yazılmış 752 sayfalık bir kitap.
Kitabın baş kahramanı Veronica yani Ron ya da Nica bir magazin muhabiri ancak namı-diğer "Barbar Türk" onu ekibine alıyor. Daha Nica bunun şaşkınlığını üzerinden atamamışken -Barbar Türk'ümüzün adı Shawn- Shawn  kendisine gelen gizemli bir mailden bahsediyor, Nicadan yardım istiyor.

Gizemli mailler kendisine Kahin diyen gizemli birinden. Kehanetlerde bulunuyor, ölecek kişileri, zamanını, nasıl öleceğini vs. şifreli bir şekilde mail ile yolluyor.

Kitabın bundan sonrası benim açımdan karışıktı, anlatması bir hayli karışık. Bu kitabın içerisine biraz daha olay girip, karakterlerin öncesi- sonrası anlatılsa üç kitaplık bir seri rahat çıkabilirmiş. Bu yüzden elimden geldiğince hislerimle karışık olayı anlatmaya çalışacağım. Öncelikle söylemeliyim ki kitabın ilk sahnelerinde bahsedilen olay yüzünden okuma şevkim biraz kırıldı. Ama bu olumsuz da bir durum değil, bundan bahsetmeyeyim. Sonraki sayfalarda bu olayın öncesine götürüyor yazar bizi ve üçlünün kovalamacalarını okuyoruz.

Şimdi okumaya ara verdiğimde aldığım ilk not: " Yazar Türk olduğu halde, karakterimiz Shawn'ın Türk olmasıyla her cümlede heyecanlanan, Türk kelimesinin geçtiği her cümlede tüylerinin diken diken olan tek ben miyim? Yazar Türk zaten." Buradan anlaşıldığı ve anlatmak istediğim başlarda kahin- kehanet konularında hiç heyecanlanıp üzerinde düşünmedim. Okumaya devam ettiğimde ve Kahin'in kim olduğu ile ilgili bağlantıları çözdüğümde benim için heyecanlı kısımlar başladı. Sürekli devam mı etsem, bıraksam mı daha çok heyecanlanırım ikileminde kaldım. Kitapta geçen bütün olayların birbiriyle bağlantılı olduğunu görüyoruz.

Çoğu kitap için çok beklentiyle başlamam ama bu kitabı sevdim. - sonu hariç- Kitabın yazım tarzını, anlatımını da sevdim. Ayrıca ben üzerinde uğraş olan kitapları ayrıca seviyor ve saygı duyuyorum, bu kitapta da bilimsel konular hakkında bol bol araştırmalar mevcuttu. Kitabın sonunu sevemedim. Onca heyecandan sonra hayal kırıklığı...O son yazılmasaydı benim için 5 puanlık bir kitap olabilirdi ama o son bir kandırmaca gibiydi sanki. Lost'a benzettim ben. Okuyanlarınız benim ne demek istediğimi anlıyorlardır. Yazarın anlatım tarzını sevdiğim için Kuklacı kitabına da bakmayı düşünüyorum.

Puan konusunda emin olamadım çünkü kitap bittikten sonra çok söylendim 'nasıl böyle biter' diye. 4- 4,5???

Puan:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder